Thursday, February 18, 2010

Sekadar N3 yang membusankan

3 entry je lepas 7 minggu pertama di tahun 2010??

Hahahaha.. sudah ku bilang aku bukan pemblog (blogger) tegar dalam arena ini. Tapi sebagai penghias RYP yang semakin berkulat dan berspora ini, aku menrajinkan diri mentulis sesuatu di sini.

Ada orang tegur cara pentulisan aku yang menggunakan bahasa Melayu yang teramat salah.. Itu menunjukkan adanye pembaca yang menrajinkan diri membaca pentulisan aku.. hahaha.. xpe.. Kak N punye blog lagi la banyak persuratan melayu baru yang direkanya (Guru BM pulak tu)… So persuratan dia lagi la mendalam dan kena betul2 paham.. jadi teguran yang kata BM aku salah ni.. aku harap takde la anak murid yang guna jawab exam.. hoke?????

Kali terakhir aku menceritakan pasal SeKeBuN aku pun tentang perubahan jadual. Oh ya, SeKeBuN menterima beberapa orang guru baru (for temp and for good). Yang for temporary tu pasal budak2 PISMP dari Maktab Batu Rakit seramai 4 orang buat praktikal. 2 major sains dan 2 major maths. Tapi 4-4 minor BI. Huhuhu.. Yang for good tu Teacher Nurul dari Bintulu Sarawak, dah setahun beliau mendidik di sana dan kini masa beliau pulang ke kampung halaman. Aku??? Keluar je terus dah kat kampung halaman. Hahahahah
Bila dah 4-4 minor BI mean satu kelas aku telah diambil 2orng daripada mereka ( tahun 3-8 masa. 4 masa setiap sorang tak payah gaduh2) Cikgu Anis dengan Cikgu Izzudin. Manakala 2 orang lagi Cikgu Dhiya dengan Cikgu Suraya ambil 2F kelas Kak Pah. Rileks sikit aku 2 minggu ni lepas diorang datang. Aku leh konsentret tahun 4F 4G ngan 6G. Bila Teacher Nurul datang (sebab beliau lewat semingu selepas budak2 pismp datang) beliau bakal mengambil alih tahun 3F selepas guru2 prktikal blah bulan 4 nanti. Hahahha.. kiranya aku ajar 3 kelas for good laaaaa.. Thanks God.
Tak banyak sangat la cerita aku untuk tahun ni tak macam entry2 tahun lepas.. Ada je benda yang nak diceritakan. Maybe sebab kesuntukkan masa dan kesibukan dalam menjalankan tugas menjadikan aku semakin melupakan RYP aku ni. Ha aku ada satu citer.. sejak masuk SeKeBuN ni aku dah jarang menggunakan istilah2 yang selalu aku dengan Kak N, Kak Setia, Kak Bintang gunakan. Antaranya Sangeeta, Kacis, Enchum, Encik Harun.. dan lain2 (kakak-kakak sekalian tolong tambah yea kalo ada yang tertinggal)

1 comments:

Aini Faizi Jaslan said...

tak ada yang tertinggal.. sumua culup... M, hang bagi kelas kat diorang, hang jadik guru pembimbing ke?? waaa,, dapat elaun ke???

sekolah aku pun ada cikgu praktikal. tapi x ambik kelas aku, dalam erti kata lain, aku masih jugak sibuk dan kadang2 x sempat makan..

upload la gambo sek ko dengan cikgu2 nyer.. aku dah uplod dah gambo cikgu yang dirancangkan bluetooth dengan ko tu .. heheh..

Post a Comment