Tuesday, April 20, 2010

Edisi Mencari Tenang Yang Tak Tenang2

Hoho ho ho - macam santa claus la plak... Setakat ke hari ini masih tiada reaksi untuk melakukan perjimbaan di sana sini. Dah 4 bulan duk ulang alik ke SeKeBuN.. Istilah SeKeBuN telah ku gunakan dengan sewenang-wenangnya tanpa rasa bersalah...


Geram dengan Telekom..

Sebaik je dapat gaji aku terus mencari TMPoint huntuk mengapply no tepun dan streamyx sekali en harun. Ingat sekejapan je.. tengok2 dekat 2minggu jugak line tepun nak menjengah tiba ke rumah aku.. Lepas 2 minggu line tepun dah masuk.. tapi line streamyx pulak dalam 7 hari bekerja.. Hampes tul.. Dah nak masuk gaji bulan 4 pun tak masuk2 lagi ------------- draf pertama ditaip pada 20 April 2010. Sejurus aku mentaip semua ni tiba2 hphone aku menyanyikan lagu Lady Gaga menandakan ada panggilan yang sedang mentunggu untuk di angkat. Pura2nya EnCIk Amirul dari Streamyx yang datang nak mentolong memasang modem.


Akhirnya setelah berbakul2 seranah yang kulemparkan tapi mentidak mengena akhirnya aku berjaya juga bersiaran secara langsung dan bersenang lenang menggunakan internet ber fesbukk sakan di ruang tamu di kediaman 255 Telaga Daing ini.

Arakian banyak story yang hendak dihapdet tapi sampai la ni belum dihapdet2. Seminggu yang lepas.. dah masuk minggu ke 16 aku berada di SeKeBuN..Pasal sentap yang melanda minggu lepas2 tu aku biarkan je berlalu. Aku wat tak tahu je la.. Ingat takde orang tanya...(memang takde orang tanya pun..)

Minggu yang sama untuk pertama kali aku keluar dari sekolah waktu persekolahan dan membawa budak keluar. Semua adalah untuk program Smart English yang di adakan di SK Tok Jiring. 6 orang pelajar yang terpilih dan aku membawa pasangan kembar Benson and Hedges (Azizi dan Azizan). Nak selit sikit camne name ni terjadi. Dah 16 minggu aku masuk mengajar tahun 4 Al-Farabi, pasangan kembar ni aku tak pernah reti nak acknowledge yang mane satu Azizi yang mane satu Azizan.. so dengan sesuka hati mak cik tiri laki sebelah jiran pakcik dia aku mempanggil diorg sebagai Benson and Hedges (diorang setuju je.. tak yah tau plak asal usul BNH tu dari mana..hahahah)..

Mempergi ke SkTJ dengan barisan pelajar seramai 6 orang dan cuba mencari kenalan baru.. Bila sampai tang guru pengiring..aku sorang je yang free hair - mean aku sorang je laki2.. Segan gak.. Mujur la ada akak tuh yang ajak aku borak. Rupanye akak tuh ngajar di Sk Gong Badak dan sebelah kampung aku je rumah dia.. Mujur dah nikah..heheheh..

Erm.. dah lame tak mentulis sesuatu di sini rasa macam tak best je entry kali ni.. Tunggu la n3 akan dtg,...

5 comments:

Anonymous said...

aii..duduk sekampung lama dh raser.tp kenapa x pernah bersua muka walaupun kat pasar kem atau pasar minggu seberang takir??hmmm..

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

eh..sorry lupa nak bagitau. ni blog baru saya.blog masak2.jemputla kalau free.resipi simple2 je budak darjah dua (dengan pertolongan abang dia yang tingkatan 5) pun boleh buat.

http://dapurmissiez.blogspot.com/

Aini Faizi Jaslan said...

awat hang geram dengan telekom??? bukan hang kerja TM ka dulu???hihih...

Mr M said...

Memang la keje ngan telekom.. sebab keje ngan TM la tau sepantas mane keje depa...

Missiez- mu saje je promosi blog masak2 mu.. tgk makanan mu wat aku koho lapo ada laa.. huhhu

Post a Comment