Saturday, February 4, 2012

Hari Tu Wa Kena Basuh

Wa masih ingat lagi untuk menceritakan tentang tajuk n3 lepas. Hehehe.. Tapi wa rasa macam xperlu kot. Tapi wa tetap rasa nak kena cerita. Ok, watak2 utama adalah Kak Za, Kak Mi, Kak Yah dan Wa sendiri,

Seperti yang telah diceritakan pada n3 lepas, Kak Zan berteka teki sapa WKH wa tahun ni. Pastu wa sengaja nak tengok reaksi diorang (Kak Zan, Kak Mi dan Kak Yah) bila wa bukak mulut. Oh ya, Kak Yah ada anak tahun 5 dimana wa adalah guru BI nya. Bila Kak Zan dah tanya sapa adik wa tahun ni, wa pun sengaja la sebut nama anak Kak Yah yang jantinanya adalah perempuan.

Wa  : Tahun ni saya nak rapat dengan budak yang nama Izzah Hanisah tu la.

Kak Zan  : Ko dah gila ke M? Nanti kena pelangkung dengan Zulhaidi (ayah Izzah aka suami Kak Yah).

Kak Mi : Kalo M wat gitu, kak Mi dok ngaku adik doh.

Kak Zan : Kalo Amirul ngan Hisham, ko boleh la riba ke, peluk ke, belai ke... Kalo ko wat camtu kat Izzah, bersedia lah untuk tiada kenaikan gaji 3 tahun, gred turun. bla bla bla.......

Kak Mi : Kak Mi tak nak gi melawat M naik turun mahkamah...bla bla bla bla.....

Wa tengok kak Yah, tenang je. Ish kakak-kakak wa ni, bersungguh2 plak diorang basuh wa dengan super klorokx... Dengan vanish, hahaha, wa main2 je. Wa nak tengok reaksi si Mak, tapi kakak2 lain yang beriya. Siap ugut wa lagi kalau berani buat la.... Ish ish... wa pikir panjang la sebelum buat sesuatu. Takkan la wa nak buat apa yang wa pernah buat (such as bawak jalan2, bawak gi kelas luar, dan bawak balik rumah). Serius plak diorang basuh wa. Niat super asal nak main2 je ngan Kak Yah, sekali kak zan ngan kak Mi yang basuh wa. Masa kena basuh tu wa diam jerk. Bukan apa, seronok tengok diorang melenting... heheheh

Okey, wa dah stori. Ni kisah semarin (2 Feb) sekebun wa buat pertandingan merentas desa. Wa kena jaga Cik Puan (check point). Jadi wa tak leh la lari2. Wa tunggang je WQH wa. Buat pertama kalinya WQH wa membuat penampilan di Sekebun. Ramai gak la yang duk menge woooo kat WQH wa. Yang paling wa tak sangka adalah Kak Mi... Menjerit dia tengok plet no wa. Dia menjerit " Waaaa WKH!!!!" kendian wa betulkan semula beliau, "Q la kak mi, bukan K"

Wa malas nak cerita lagi pasal merentas desa nih. Untuk Kudis, tu depan sekali adalah NAOME yang disebut2 oleh n3 sebelum ini. Sila teka nama beliau (rumah biru) heheheh....

Cikgu Zamli, Cikgu N dan Sir M.. hehehe Nasri saje nak single letter jugak...

Dah keje jaga cik puan sambil memberi cik puan2 kepada peserta2. So wa gerak dulu la ke tempat cik puan. Amik gambar sekeping dua berlatar belakangkan sawah padi....

Belalang tempur wa dah jual. Kini wa bawak Wira Angkasa pulak...

Roadsect aka wira angkasa dari Kesatria Baja Hitam....


2 comments:

The Hanis said...

Awww. Izzah Hanisah. Agak kacis juga nama itu.

anakcikbob said...

apaa?? rumah merah juara??
uwaaaaaaaaaaaaa...

Post a Comment