Saturday, February 19, 2011

Me and My Bro

Sakit jiwa lak rasanya bila banyak sangat tekanan dalam hidup. Jalan hidup yang tak tau lurus ke tak nimesti diteruskan. Semalam aku mimpi aku baring sebelah abang aku. Sambil merenung ke arah seseorang... Pelik... Bila direnung lame2 seseorang itu semakin hilang dan aku saling berpandangan dengan abang aku. Bila aku ingat balik baru aku perasan seseorang yang aku renung itu ialah arwah ayah. Bila ayah aku hilang tiba-tiba aku lihat abang aku yang kat sebelah turut ilang... Aku tak paham gak tafsiran mimpi tu.. Maybe aku rindu sangat kot kat abang aku yang dah tak berapa nak kacis lagi ngan aku.

Perangai pelik minggu ini

1. Aku leh marah bebudak dengan senyum je tanpa tinggikan suara.

2. Mula2 budak2 ingat aku main2 je marah sebab suara aku yang dilembutkan sambil bertanyakan kerja sekolah

3. Aku mintak murid-murid yang tak siap keje sekolah tampil ke depan kelas. Berduyun2 diorang keluar sambil pegang buku. Ada la dalam 13 budak lelaki dan 4 perempuan. Takde perasaan risau pun malah tak siap keje ngan ke depan dah jadi kebanggaan plak kat diorang.

4. Aku senyum lagi sambil mengoyakkan page yang diorang tak siap.. Baru la semua diam.

5. End of the class.. latihan yang aku bagi as kerja rumah siap sebelum waktu BI tamat.

PS : Kejam ke aku koyak buku tu??? Ni tahap dua and tahap cipan kemalasan diorang. Ada 39 orang murid yang bercampur 1kelas.. Cerdik ngan kurang cerdik sekali. Sekali sekala tak siap xpela ... Kalo dah tak pernah siap, apa cerita????

1 comments:

Bintang-Bintang Ke Syurga said...

Setuju.. Sbb tahap 2 dah beso n pndai pikir apa natijh x siap hw.. Mmg sengaja carik na'as la saper yg x siap tu... N lg satu,,, tahap 2 dah x ngadu mcm thp1.. Saper yg stil ngadu tu kompem mother's boy laaa... Suruh satu kelas "Boooo" kandia ramai2...

Sekian

Post a Comment