Monday, August 3, 2009

Rintihan Yang Pasti


Orang dah stat marah, asyik masuk rumah tapi takde hidangan angkat air ke sekut tawar ke apa ke.. .. asyik check blog tapi asyik benda yang sama. Mujur la ada kolam ikan leh gak tetamu yang menjengah (rasanya 3 org je yang tau ini punye blog) memberi makan titik2 pada sekalian ikan. Tapi kenapa ada keseekoran sahaja yang warna biru… hahaha sebabnya itu adalah jantan.. lain2 semua opposite sex.. kuang kuang… (ketawa tanpa Qalqalah…)

Rindu yang pergi, redup yang panjang, kali ini rintihan yang pasti… semuanya guna akronim RYP.. sangat, sangeeeta.. apa aku cakap ni? Tiba2 je kuar nama seorang awek india plak nih.. hahaha.

Orang kata bila dah teringat sangat-sangat, tu yang terpanggil sampai termimpi2. Ah, aku kena lepaskan jugak dia pergi.. InsyaAllah aman di sana. Dah lama tak kontek ma, syawal ngan majidah. Camne dengan diorang yer, aku janji esok aku akan tepun ma.

Minggu ni bleh dikatakan setiap hari ada kelas. Dari Isnin, sampai la Jumaat.. Dan perubahan yang aku nampak, aku dah tau sikit-sikit camne nak handle kelas. Dulu setiap kali aku nak masuk kelas mesti aku akan rasa tensen je, dengan perangai diorang yang sangat tak kacis tu. Tapi biasa laa.. 3Bistari ada Akim yang bisa buat aku tersenyum sendirian. Mujur la ada akim yang wat aku semangat skit nak jadi cikgu.. Bukan apa, akim budak pemulihan, dia tak tahu sangat nak cakap bahasa inggeris. Banyak kali aku kena datang dekat dia dan tanya dia berulang kali. Susah sangat nak wat dia cakap.
Berikutan gambar terbaru akim untuk tatapan Puan Fini binti Ramli (dia bilang aku asyik cakap je pasal akim, bukan nak kenalkan kat dia sape akim….okey..)

Akim dalam mode lelaki melayu terakhir sempena sambutan hari Israk Mikraj


Hari Telematch waktu kelas PJK-aku gak gurunya


Membetulkan Zip seluar


(tajuk gambar ni korang bagi la sendiri)

Apa tema gambar ni ek??


Korang bagi la tajuk gambar ni..

Keharunan dalam kelas dah kurang sikit, tapi guru pembimbing aku cakap, Aznan nye kelas better than me, tapi semua orang tahu yang 3 Bistari memang kelas yang HARUN!!! Tak kacis!!! Hampes !! Hampagas!! So, kalo aku berjaya mengontrol kelas mean aku dah lebih hebat dari kelas lagi satu.. Guru aku cakap aku tak firm dengan bebudak.. heheh memang la sebab depan dia, aku tak keras2kan suara. Aku berlembut je kalo duk depan dia. Biasalah.. nak markah lebih. Hahaha….

Sabtu 1 August 09.. kepergian ke Sua Rasa di MBI Ipoh.. first time dalam hidup pergi ke tempat camtuh, selama ni dari SureHeboh dah jadi JomHeboh pun aku tak pernah jejak.. Kira ada kekacisan jugak la.. Pergi sana nak mencari Maya sikarin tapi tak jumpa, poster nya sahaja yang ketemui.. Menyambar juga satu no celcom yang baru.. agak kacis la, agak je la sebab no biasa sajah.. dalam duk bersua rasa tiba2 hujan yang lebat menuntut kami (oh ya, lupa nak cakap, aku pergi dengan Kak N ngan Kakok, bertiga sahaja…) sambungan yea, menuntut kami untuk mencari tempat berteduh (oh ya, satu2nya artis yang kami jumpa ialah Si Jaafar Onn, hahaha) ada satu lagi si budak Ceplos (kata kak Pijah la) aku plak cakap –Ceplos? Sape Tu??? Hahaha sumpah aku tak kenal sape Ceplos…

Keselepasan berjalan2 mengisi perut dengan nasik ayam yang tersangat tidak KACIS itu kemudian mengambil gambar dengan selebriti TV9 yang terdiri daripada van dan bas Media Prima..hahaha… Xde la selebriti yang lain2.. Lepas dah keboringan dan lepas menyambar 5 helai baju ‘terus dari kilang’, kami bergerak menuju ke cahaya tersebut, eh silap, terus bergerak meninggalkan perkarangan MBI dengan seribu tanda tanya.. maghrib dimanakah mereka???

Menuju ke kedai aunty kerana kakok ingin mendakwatkan diri dengan membeli dakwat aka ink. Haha..dalam perjalanan menuju ke syurga (aka mencari masjid) kakok ngan akak telah menolong untuk mengurati kereta sebelah sementara menunggu traffic light bisa bertukar menjadi hijau, kereta viva biru itu mengandungi 5 gadis di mana seorang sahaja yang kacis, tapi dapat yang tak kacis.. ahahahaha.. mesti korang tak paham kan? Lantak laa…
Gambar Tuan Rumah atau Tuan Tanah. Temanya 'Jangan Pandang Kamera'


Selebriti ini puas dipujuk untuk bergambar bersama aku...
Maghrib di Intim dan menuju ke Medan Selera Taman Chempaka melihat anak ikan siam yang sesuai untuk musim tengkujuh sahaja sambil menikmati susu cincau dengan nasi goreng Big Fai… (ayat ini ditaip dengan satu nafas sahaja…)..
Itulah aktiviti minggu ini dan xde apa yang best untuk dikongsi bersama anda di mana jua anda berada.. mungkin citer Kapal Terbang Kertasku lebih kacis untuk di nikmati sambil memakan kacang buncis dan meminum air cis cis (ade ke?).. hahahaha

Susu Cincau yang kacis nya membawa ke dalam perut last sekali akan di 'berarak'kan


1 comments:

Bungo Lale said...

~ satu2nya artis yang kami jumpa ialah Si Jaafar Onn ~

hahaha... loser betul suarasa ni kan ? bajet2 adalah maya karin ke, tak pun fahrin ahmad ke... baru ah kacis nak melepak di suarasa.

p/s: udah sms chem ?

('_')

Post a Comment