Saturday, September 24, 2011

Deng!!!

Rajin pulak aku bercerita malam ni. Padahal esok sekolah neh. Ni nak story ke'deng'an yang berlaku minggu neh. Aku macam biasa malam Jumaat aku ada home tusyen kat Gong Kapas.. Rumah kak J**. Anak dia baru year 5 lelaki. Takde masalah sangat dengan anak dia. Dan takde masalah apa pun yang deng berlaku dengan keluarga kak J.

Yang deng nya ialah bibik rumah kak J. Masa dia hidang air tu bukan main berselera aku tengok (walaupun air teh). Pastu masa aku nak tuang aku bukak la penutup dia neh.

Deng!! Aku tanya la studen aku anak K.Ja.

Sape masak2 dalam rumah ni?

Ibu - jawab anak dia.

Abistu bibik keje apa?

Basuh baju, basuh pinggan ngan jaga baby je...

Deng!!!! Aku dah agak. Kak J bukan pengotor. Bayangkan ada sisa2 apa ntah kat area bibir mulut muncung balang botol tu yang buat aku kembang tekak. Bila aku tunjuk kat studen aku tu, lalu dia ckp tu bekas milo. Abis tu kalo bekas milo yang 4 tahun lepas bercampur dengan air teh yang lalu ikut bibir muncung tu x ke keracunan aku nanti???

Kesan sisa yang letek!!!

Last sekali aku bukak tutup balang tu tuang secara seperti gambar di atas. Kalo kira aku was2 gak dengan balangnye sekali, tapi si studen menyakinkan aku bekas itu suchee murneee.

Deng betul dengan si bibik tu. Keje malas. Patutla anak2 Kak J tak berapa suke dengan beliau. Harap2 Kak J xtau aku citer pasal bibik dia dalam Rayap aku neh...

0 comments:

Post a Comment