Sunday, May 5, 2013

State The Obvious

Normally, people always judge what they can see, and normally they will state the obvious. Nampak sorg tu panjang and people around him will call him panjang, lonjong, kalau takde rambut, panggil botak, kalau pendek panggil katik. 

Last N3 wa citer pasal Kem Anjung Ilmu Untuk Pelajar Tahun 6 yang telah pun diadakan di Marang Village Resort and Spa. Macam biasa wa jadik pencacai kadang2 peracau bahkan meracau2 gak la keja wa. Kena runner sini, kena runner sana. Tapi wa seronok dengan tugas wa, so wa redho jer larh..

Tugas wa kat sana jugak adalah sebagai technician untuk kakak2 yang buat2 tak gheti nak sambung kabel ke projector, nak pasang PA System, dan semua2 lah...wa jugak yang kena buat. Bab riadah -> wa lagi. Bab senam robik -> wa jugak. Bab makan -> hehehe yang ni wa menyibuk. Bab surau -> mujurlah bukan wa. Ustaz ada. Tapi satu kegemaran wa adalah mengambil beratus2 gambar dan malamnya wa akan edit jadi video macam tahun2 sudah. 

Dan seperti biasa wa play video diorg setiap kali sebelum satu2 slot bermula. Dan video yang pertama adalah berkisarkan hari pertama diorang kat kem. Dan kesudahannya wa nak citer pasal apa yang berlaku selepas dah balik ke sekolah.

Petang tu ada karnival sukan kat sekolah. Macam biasa wa pun hadir untuk memeriahkan suasana. Ada satu time tu Si Anis (putri yang wa pernah citer lepas2) datang kat wa. 

"Sir tau tak..." Anis berbasa basi memulakan bicara

"Tau apa?"

"Hari ni si F**** menangis dalam kelas, ada orang duk mengata kat dan dia buli dia"
(F**** adalah seorang pelajar lelaki di dalam kelas 1st dan beliau adalah budak baru, kira bukan anak murid wa pun....)

Wa pun tanya la sikit sebanyak perihal F ni akan kejadian itu. Katanya sebab tak tahan dibuli oleh rakan2 sekelas yang mostly perempuan yang gedik. 

Di hujung cerita wa tanya Anis balik

"Yang hairannya, kenapa Anis citer kat sir?"

"Alah, macam la Anis tak tau... Sir macam suka kat F je..."

"Suka? Suka yang camne tuh?" soal wa lagi

"Mana lah tau jadi WKH sir yang baru ke, pengganti Fizam..."

Wa tergelak. Apasal sampai ke situ yang dipikirnya.

"Awat Anis pikir camtuh?"

"Dalam video sir kat Marang hari tuh banyak muka F...Anis jeles..."

Wa tergelak kali ke pat ratus... Entah apa2 la pemikiran diorang. Wa menafikan semua tu sebab wa takde niat pun nak rapat dengan mana2 budak since Hafizam masih lagi ada. Heheheh... Memang obvious sangat ke muka F tu bersepah dalam video wa? Bila wa tengok balik, macam ada la beberapa keping.. Tapi wa takdelah fokus kat mamat tu je. Tak tahan bila Anis pura2 jeles tuh... Heheheh...


0 comments:

Post a Comment