Sunday, April 24, 2011

Aku dan Singa Kecil Itu


Semakin bersawang RAYAP aku ni, tapi takde la tahap berdebu patbelas inci macam blog SEKUDIS tu kan.. heheh, minggu lepas memang aku bizi tahap gaban, dengan Sukan Sekolah (Watdehel sukan bulan 4????), pastu dengan Smart English, dan juga pertandingan bola baling peringkat PKG. Semua itu adalah AKU punye kerja..(tipu la Smart English aku wat gak, padahal tukang ngantor je...) Memang Bizi, sampai RYP tak bersentuh, blog SEKEBUN apatah lagi.....

Jadi sebagai guru rumah kuning yang tak banyak masa meluangkan diri, aku telah mengofferkan diri untuk menghandle maskot untuk acara perbarisan. Yelah, komitmen aku terpaksa dikurangkan memandangkan aku kena ulang alik untuk pertandingan bola baling. Mula-mula aku nak handle maskot je, tapi sapa yang nak kena pakai bukan tugas aku. Tapi bila dah dapat maskot, masalah untuk mencari saiz yang sepadan pulak timbul.

Jadi aku dah aim sorang budak (akcelly budak ni 5 Al-Ghazali pun, kelas aku sendiri, sangat pendiam dan kurang komunikasi dengan aku). Aku tak yakin sangat dia sanggup untuk menyarungkan maskot tu.

Aku panggil dia privately pastu aku stret to de point la cakap aku nak dia pakai kostum maskot. Dia cakap buleh, seprais gak aku, selalunya kalau soalan aku yang memerlukan jawapan ya ngan tidak @ boleh ngan tak boleh ni akan dibalasnya dengan "Tak tau"... Aku tanya lagi sekali untuk perconfirman, sekali lagi dia cakap OK. So, aku tarik dia ke dalam kelas... pakai siap2.

Budak baju oren yang aku target. Saiz budak darjah 3, tapi beliau adalah darjah 5

Acara mencuba kostum

Hasilnya


v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v



Singa kecil ini sangat mendapat perhatian umum. Thanks Zulhimi sebab sporting.

0 comments:

Post a Comment