Saturday, April 9, 2011

Pagi Itu Sungguh Indah

Pagi itu macam biasa la bangun awal sebab permulaan baru untuk minggu baru. Pagi Ahad yang hening menggamit suasana untuk memulakan hari baru untuk mengajar(Oh aku cikgu rupanya..macam tak caya plak).

3 April 2011, bermakna sudah memasuki bulan baru untuk penggal kali ini. Hari ini juga bakal diumumkan kelas terceria untuk bulan Mac. Aku macam biasa, tidak mengharapkan apa2 kerana sudah tahu kelas yang bakal bergelar juara.

Cikgu Hamidah, guru yang bertugas minggu ini. Sebelum menyampaikan hadiah pemenang, beliau ada membuka kuiz meneka kelas yang akan menang kepada murid2. Ada sorang murid kelas lain, meneka yang kelas dia yang menang. Aku dah agak sebab kelas yang disebutkan oleh beliau adalah kelas yang paling chantek giler langsirnya. Aku akur dengan keputusan beliau.

"Salah..." kata-kata cikgu Hamidah membuatkan aku tersentak (chewah).. Kemudian aku berkira2 kelas lain yang lebih chantek dari kelas yang di'salah'kan tadi. Maybe 6F kot. Sebab kelas 6F pun cantik gak langsirnye... Kemudian aku berkira2 semula, maybe cikgu Hamidah nak buat lawak yang kelas disebutkan tadi salah sememangnya pemenang apabila dia menyebut kelas tahun 5 yang menang. Kalau bukan kelas yang disebutkan tadi, takkan kelas aku kot...(aku kan pegang kelas tahun 5, dan tahun 5 ada 2 kelas je...)

"5.......................................AL GHAZALI" Akhirnya suara cikgu Hamidah bergema jua segenap pelusuk dataran perhimpunan diikuti dengan sorakan "YEAY" dari kelas 5G dan aku sendiri terkejut dengan keputusan itu.

Penolong ketua kelas 5G (sebab ketua kelas tiada) tampil ke pentas dan menerima Piala Pusingan dan hadiah berupa sumbangan wang tunai bulanan. Memang aku x expect, kalau tau sah2 aku dah sten bai bawak cik IXUS aku di poket. So aku gagal memotretkan kemenangan pada pagi itu.

Tak sangka tul, kelas 5ALGHAZALI menjadi pembuka gelanggang untuk kelas terceria pada musim pertama. Takpela kalau dah kalah lepas ni, at least pernah menang. Sebab aku tau kelas kakak aku yang sorang tu sedang dalam make over. Dia kalah pun sebab pasang langsir yang chantek selepas markah juri sudah dikira.

Hasilnya inilah Piala Yang Dipusing2kan bakal mengisi ruang di meja aku untuk sebulan ini.



Sesi berangan menerima award.. hahaha, inilah wajah2 kesayangan hamba aku tahun ni, semuanya sayang (yang girls tak nak masuk dalam gambar-segan katanya)

6 comments:

tQa_elRic said...

suka tajuk tu.

inDah =D

Mr M said...

Ai...lambat tidur... cikgu PKIBP kan... baru ku tau nama cikgu tQa...

Indah?? ohhh memplagiat perkataan 'indah' dengan sewenang2nya...huhu

tQa_elRic said...

eh. sape plagiat sape??

confius.

hhaha.

Mr M said...

i said i had plagiat the word indah dengan sewenang2nya...tak tau plak ada dalam dunia indah..huhuhu

tQa_elRic said...

owh. salah faham.

hhaha.

xpe. siyes suka dgn kata indah.

sbb indah satu yg abstrak.

kt bahagia, kt rasa inDah.

kt lihat dy derita, tp mgkin dy rasa itu indah.

maaf, slh fham tD. =)

whitelilies island said...

waaahh congrats! sir xnak blnje ke.. hehe

Post a Comment