Monday, January 23, 2012

Keja2 Pembaikpulihan

Pagi2 lagi kelibat mereka sudah sampai. Tapi kelibat gurunya dalam jam 9 baru nampak batang idung. Tahun ni wa adalah guru tahun 6G, nama je tahun lain tapi pelajar2nya adalah masih sama seperti tahun sudah. Kalau dulu 5G la ni dah naik 6G. Tapi kedudukan kelasnya berubah. Kelas wa yang dulu sudah didiami oleh orang lain. Apa pun wa tetap kena teruskan tugas wa tahun ni. Tahun 6 sioot. 


Hanya seorang 'Encik' yang menjadi guru kelas tahun ni, dan encik tersebut adalah wa. Dipetik di SINI BTW kalau ada yang tak tau, nama wa adalah yang last sekali tuh, terima kasih.

Dapat budak sama, tapi kedudukan kelas berubah. Kelas super nakhororm shreyas talpade tak cun. Penuh dengan bekas tapak kaki dan nama bebudak ni. BTW kelas yang paling hazab untuk wa lalui tahun lepas. Setiap kali lalu je pasti wa rasa macam ada aura kebencian yang menyapu keras di muka wa. Takpelah itu semua dah jadi subjek Sejarah.

Macam biasa wa menjemput beberapa artis jemputan dalam usaha menge'make over'kan kelas nih. Kalau kira wa dah malas nak cat2 bagai ni. Tapi kondisi kelas yang super nakhorom mensebabkan aku mengambil keputusan untuk membuat make over. 

Keadaan dinding yang sebelum di make over


Pen'vandalisme' yang dilakukan ke atas dinding. 2-2 ni anak murid target wa kot


Kalo dilihat pada tin cat macam kaler maroon. Wa ok je kaler merun. Baju batik wa, baju melayu wa semua kaler merun, wa dah terpikiaq dalam palotak wa nak wat langsir kaler pink kalo dinding kaler merun. Sekali bila wa bukak tutup tin, godek2 kaler oren rupanya. Nak buat camne, cat subsidi sekolah. Nak dapat free dan ikut kaler yang kita nak bek toksah la. Super nakhorom betul GPK KO wa, beliau la yang bertanggungjawab menserahkan cat tu pada wa. Apa pun benda free x kuar se sen pun. Just kuar duit minum artis2 jemputan je.

Selepas di cat. Shreyas talpade wa lebih suka cat beli sendiri sebab kelas wa tahun lepas super kacis oh bagai kalau nak banding ngan tahun ni. Kaler oren? Nakhorom.........................

Biasa la, hasil kerja tangan artis2 berusia 12 tahun. What u can expect???

Artis2nya, dari kiri Ashraf, Firas, Zulhilmi, dan Azizi. Ada sorang lagi calon WKH wa tapi tak datang.

0 comments:

Post a Comment