Sunday, October 25, 2009

Warkah Dari Bintang ...(darinya untukku)


YA ALLAH..
sekiranye suamiku ini adalah pilihan mu di ARASHI
berilah aku kekuatan dan keyakinan utk terus bersamanya,
sekiranye suamiku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku di titianmu.
kurinakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya.
Sekiranya suamiku ini adalah bidadara untkku di JANNAH MU...

Limpahhkanlah aku dgn tunduk dan tawduk akan segala perintahnye
Sekiranye suamiku ini adalah yg terbaik utkku di DUNIAMU.

Peliharalah tingkah laku serta kata-kata ku dari menyakiti perasaannya.
Sekiranya suamiku in jodoh yg dirahmat oleh mu.
Berilah aku kesabaran utk menhadapi segala kerenah dan ragamnye.

Tetapi YA ALLAH...
Sekiranya suamiku ini ditakdirkan bkn utk diriku seorang..
kau tunjukanlah aku jln yg terbaik utk aku harungi segala dugaanMu.
Sekiranya suamiku tergoda dgn keindahan duniaMu.
Limpahkan aku kesabaran utk terus membimbingnya.
Sekiranya suamiku tunduk terhadap NASFU yg melalaikan.
Kurniakanlah aku kekuatan mu utk aku memperbetulkan keadaannya.
Sekiranya suamiku menyintai kesesatan kau pandulah aku utk menarik dirinya keluar terus terlena.

YA ALLAH...
Kau yg maha mengetahui apa yg terbaik utkku jugalah yg maha mengampuni segala kesilpan dan keteanjuranku.
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan.
Bimbinglah aku ke jln yg engkau redhai.
Sekiranya aku lalai dlm t'jwbku sbg isteri.
kau hukumlah aku di dunia tetapi bukan di AKHIRAT MU.
Sekiranya aku engkau dan DERHAKA berilakanlah aku petunjuk ke arah RAHMATMU.

YA ALLAH SESUNGGUHNYA....
AKU....lemah tanpa petunjukMU.
AKU....buta tanpa bimbingan MU.
AKU....cacat tanpa hidayah MU.
AKU....hina tanpa rahmat MU.

YA ALLAH...
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala
cubaan dan dugaanMU
Jadikanlah aku ISTERI yg disenangi SUAMI.

Bukakanlah hatiku utk menhayati agama Mu.
Bimbinglah aku menjadi ISTERI soleha.

Hanya padamu YA ALLAH ku pohon segala harapan...
KERANA...Aku pasrah dgn dugaanMu.
KERANA...Aku sedar hinanya aku
KERANA...Aku insan lemah yg kerap keliru.
KERANA...Aku leka dgn kehidupan duniaMU.
KERANA...kurang kesabaran ku menhadapi cabaran dan dugaanMU.
KERANA...pendek akal ku menharungi ujianMU.

YA ALLAH YA TUHANKU....
Aku hanya ingin menjadi ISTERI yg dirahmati..
ISTERI..yg kasihi
ISTERI..yg solehah
ISTERI..yg sentiasa di hati
AMIN...AMIN..YA RABBAL ALLAMIN.

Jadikanlah daku SRIKANDI
penyejuk di mata....
penawar di hati....
di dunia dakulah penyeri...
di syurga menanti daku BIDADARI...

HOPE DIS WILL B REMAIN 4EVER..



ur luv,
NIZ

**Bukan Si Bintang2 Ke Syurga yea... dia dah jadi bidadari orang lain-encik Suaminya laa

1 comments:

Aini Faizi Jaslan said...

cehhh..aku ingatkan aku.. dah nak perasan dahh

Post a Comment