Saturday, April 9, 2011

ARGHHHHHHHHHH


Takde orang yang takde masalah dalam dunia ni. Kadang2 masalah yang datang bukan diciptakan untuk kita dan kadangkala juga kita sendiri yang carik masalah. Ni aku nak menstory minggu lepas.. hari yang sama memasak Murtabak Maggi, sekolah aku didatangi oleh kumpulan PPD untuk membuat pemeriksaan fail2 panitia.

Ya Allah, perasaan aku macam nak kena interview je. Dengan fail yang senipis kulit bawang kalau nak dikomperkan dengan fail2 panitia lain, sah2 aku yang akan kena.

Soalan aku paling best ialah "Kalo x dapat jawab soalan PPD ni saya kena pecat ke?". Dan yang paling penting kak Ti yang gelak paling kuat.

Dalam penuh berdebar2 tu... aku dipanggil oleh En Zamri (salah seorang pegawai PPD). Aku serah fail panitia, dan soalan dia yang paling best ialah,"KO DAH LAMA MENGAJOR???"

Aku cakap la baru masuk tahun kedua. First time jadi Ketua Panitia dan segala kenipisan fail2 di depan aku adalah kerana semua dokumen yang ada hanyalah setelah aku jadi KP tahun ni...

Tak banyak sangat songeh beliau, belek2 dan tanya itu ini. Dia suruh aku blah amik 5 contoh latihan kelas yang aku ajar. So aku amik la 5 buku latihan tahun 5 dan 5 buku latihan tahun 6. Dua-dua kelas Ghazali.

Segalanya selesai selepas beliau menyerahkan semula latihan yang aku bagi. "Bagus" kata beliau.
Akhirnya segala selesai apabila semuanya selesai. Alhamdulillah..lepas ni aku akan hapdet semua fail2 yang aku kena siapkan....


2 comments:

marina anakcikbob said...

laaa... baru nak cakap kat pegawai PPD tu ada cikgu dera murid pegang alphabet r-e-d-u-p-y-a-n-g-p-a-n-j-a-n-g. hahahaha..

Mr M said...

ah!!! jangan sampai PPD datang singgah sini. Kalau ada report dari PPD, tahu la mane datang informer tu.... jgn PPD jadi follower sudah...hehehheh

Post a Comment