Saturday, April 20, 2013

Wa Kembali Lagi Di Sini

Sebaik sahaja sekolah dibuka selepas seminggu bercuti, wa didatangi oleh Puan Guru Penolong Kanan 1 yang bertanyakan hal porgram peningkatan tahun 6 2013 yang masih belum menampakkan apa2 program. Wa sebagai penyelaras tahun 6 rasa bagai ditusuk benda tajam apabila terdengar desas desus mengatakan program tahun 6 tak bergerak. Kalau tau wa tak reti apasal bagi wa tugas ni???

Thanks God, tahun ni wa mendapat seorang S/U yang sangat berpengalaman malah sangat membantu gua dalam menguruskan segala kerja. Wa cuma kena sain je bila kertas kerja dah siap. Last week camtu gak.. Tengok2 kertas kerja untuk kem Anjung Ilmu 2013 anjuran APMT sekali lagi diadakan di tempat yang sama  seperti tahun lepas telah disiapkan oleh cikgu Zamli. Wa malu yang amat apabila beliau mensiapkan semuanya dan terpampang nama wa sebagai penyelaras dan wa setakat kena sain je. So wa amik alih tugas lain2 seperti mensediakan surat kebenaran dan bayaran lain2 termasuklah taklimat kem. Thanks for everyone.

Back to to the title ...
Last 2 years wa dah pernah menjejakkan kaki ke sini. Masa tuh, wa hanyalah watak picisan yang mempergi sekadar untuk menjadi kuli yang mengikut perintah cikgu2 lain. Masa tu juga watak WKH masih belum wujud, tapi itu adalah tahun Amirul.  Tempat yang sama. Tapi cerita yang berbeza....

Last year pun di sini lagi... Marang Village Resort and Spa. Tahun Hafizam... Dan tahun lepas watak wa macam penting sikit. Sebagai fasi la konon2 nye.... Tahun ni wa dah macam okey la sebab tempat sama. Dah tau selok belok. Tapi tahun ni lagi best. Wa jadik penyelaras dan segala2nya wa. Letih siottt.. Sebab tulah wa tak sempat nak hapdet rayap. Tapi tahun ni tiada sesiapa pun... Wa just folo the rentak.. Mana budak yang mai kat wa, budak tu la yang wa layan. 

Baru menjejakkan kaki ke Marang Village. Tahun ni wa gerak secara solo dengan Shiro. 2 tahun lepas wa naik bas. Tahun lepas lak car-pool dengan WKH. Tahun ni...xpelah..

Melepaskan lelah seketika kerana cuaca yang agak panas.

Sebelum pengagihan bilik, ada taklimat kem dan perasmian oleh GB. Tapi wa tak yah la letak dalam sini kot sebab ni bukan blog sekolah..

Aktiviti riadah petang (guru bertugas - wa jugak!)

Ceramah Umum dari Yadim

Tetiba je watak wa menjadi penting apabila diberi peluang untuk menyampaikan cenderamata kepada penceramah tersebut.

Hari ke 2 - Malaysia cergas dan senam robik (guru yang bertugas - WA LAGI!!!)

Selesai bersenam, aktiviti sarapan

Slot pertama hari kedua adalah slot wa dengan kakak / mama wa nih. Beliau layak jadi mak wa sbb anak sulung beliau tua setahun dari wa, tapi tetap maintain membahasakan diri sebagai kakak. Kadang2 kalau kat luar, wa introducekan beliau sebagai mother-in-law. Pastu pasti ada tangan yang singgah kat peha wa. heheheh...

Calon UPSR 2013 (Putera)

Calon UPSR 2013 (puteri)

Riadah hari kedua, aktiviti membina istana pasir...

Dah nak berpenghujung rupanya.... So ni 1st task wa handle dan sebab kenapa rayap sunyi sepi...

4 comments:

Anonymous said...

Tak kecik hati ke bini Sir M term "mother-in-law"?

Mr M said...

she has the right to kecik hati, but i know her and she know me well....

adialhadi said...

Berbesar hati dapat sampaikan ceramah pada semua dalam gambar di atas... semoga jadi pelajar cemerlang dan berbakti pada agama

Mr M said...

Terima kasih ustaz atas ceramah yang disampaikan...Mungkin jumpa lg tahun depan

Post a Comment