Wednesday, July 13, 2011

Mengutip Kenangan...Ipoh


Berjimba dah lama... tapi hapdetnya tak pernah.. Dah dekat sebulan pun perjimbaan ke Perak berlangsung. Bilanya pergi? 23 Jun 2011... Tapi baru sekarang nak hapdet.. So aku amik la html dari blog sekolah aku mengepost gambar2 dalam blog skolah aku tuh dan ditambah la sedikit sebanyak foto2 yang takde dalam blog skolah...

Belakang dari kiri : Cikgu Halim, GB Haji Mat Salleh, Teacher Nurul, Adib, Atiq, Izzhadi, Syahmi, Fida'iy, Asyraf, Lukman, Akram, Amirul, Zulhamizan, Teacher Norizan, Pn Zaitom (PK 1), Sir M, Saufi, dan Ust Azyan

Duduk dari kiri : Aisyah Maisarah, Najihah, Athirah (berpaling) Nurin Adlina (anak cikgu Halim - bertudung hitam) Akilah Mat Jaini (tudung merah), Aqilah Razali (tudung ungu) Ain Syahirah, Syarifah Raihana, Nurin Safiyya (depan tudung merah-anak cikgu Halim), Syahira Syazwana, Fatin Elissya, Afiza, Nathassa, Nabila, Wan Nazirah, Mariani, Nor Syahira, Ainur Anis, Ummi, dan Siti Nur Ain.

Dalam perjalanan malam..

Berhenti di RnR untuk solat Subuh dan membasuh muka.

Kejadian yang tidak disangka-sangka berlaku. Kabel power stereng telah pecah sewaktu bas ingin melakukan pusingan U. Kejadian berlaku di depan masjid Taiping. Hampir dua jam terkandas di sini sementara menunggu bas dibaiki semula

Kerosakan kabel power stereng telah berjaya dibaiki

Perjalanan diteruskan ke Bukit Merah. Rancangan asal untuk ke Zoo Taiping terpaksa dibatalkan kerana masa telah banyak dihabiskan semasa membaiki bas.

Tepat 1130 pagi, kami tiba di Bukit Merah Laketown Water Park. Memandangkan waterpark hanya dibuka selepas jam 1200, kami semua mengambil kesempatan melawat Ecopark.




Okeh, ini versi private punya... Sehari sebelum perjalanan memang aku agak pelik.. Macam aku dah cerita dalam post terdahulu..Asyik2 post new status dalam fesbuk. Macam satu alam kena tahu aku nak ke Ipoh kan? Padahal aku bukan suka hapdet status kat fesbuk.

Perjimbaan ke Gambang tahun lepas menyaksikan kekacisan WKH aku yang comel itu menjadi partner aku dalam bas. Kali ni partner aku comel jugak.. heheh.. Tak tau la sama ada beliau mensudikan diri atau sebab terpaksa (sebab aku yang request nak dia duduk ngan aku)

WKH tahun ni - Saufi. Sedih sebab saat2 akhir baru nak kacis dengan aku. Mula2 tak pernah tegur pun. Sejak gi Redang ada satu statement yang dia buat membuatkan aku rasa serba salah. Jadi aku pun lantik la beliau pulak as WKH aku utk sesi 2011 ini... Hahahah



Bergambar di BM Waterpark. Sangat meriah yer pada hari tersebut. Kalo tidak mensilapkan diri ada 2 buah sekolah yang datang pada hari itu. Satunya sekolah aku la, ke2 sekolah dari Penang.








Selepas selesai berjimba2an di BM, perjalanan diteruskan ke Ipoh kerana organizer telah menge'book' hotel di Ipoh. Hotel Sun Inns.. Betul2 dekat dengan tempat aku belajar dulu sebelum bertukar status kepada pendidik. Restoren Bintara menjadi saksi bahawa aku lagi sekali menjejakkan kaki ke Ipoh pada tahun ini - 2011. Yerp, kehidupan di Ipoh singkat tapi sangat benyak memori yang indah dapat aku kenang.




Hari ke 2 berjalan2 ke kawasan Ipoh.. Uuuu sangat menostalgic kan diri sendiri apabila melalui kawasan ini. yelah dulu hari2 lalu kat sini mentuju ke Sekolah tempat aku praktikum iaitu SK St Michael 1 di Ipoh. Taman DR kependekkannya.


Padang ni aku lupa dah nama apa, tapi depan Sekolah Men St Michael.

Tempat selalu ngedate ngan kakak2 KPLI - Greentown Mall...


Perjalanan pulang menyinggahi ke Cameron Highland. Tak banyak foto superkacis di snap di sini sebab cuaca tidak mengizinkan...

0 comments:

Post a Comment