Saturday, November 5, 2011

Kehilangan

Ceh, takleh blah, tajuk pun cam same je ngan blog cikgu Jimmy  



Nama anak murid beliau pun dah dekat2 dah. Kisah aku dengan cikgu Jimmy lain. Kang aku ikut bait2 kata dikatakan meniru pula. Cikgu Jimmy dah ada banyak tahun mengajar sedangkan aku masih mentah. Baru masuk tahun kedua. Mungkin aku tak pernah lihat wajah Megat sewaktu usia 7 tahun. Aku tampil ke SKBN usia beliau sudah menginjak ke 2 angka (11 tahun, kini 12).

Okey, aku amik ayat2 cgu Jimmy
Beberapa hari lagi dia akan meninggalkan aku. Meninggalkan alam persekolahan rendah, meninggalkan guru2 sekolah rendah. 

Tak aneh sebab aku memang mudah terasa dengan kehilangan yang bakal berlaku. Dulu aku ingat best bila diberi tugas mengajar tahun 6. Tapi kalau inilah harga yang terpaksa aku bayar, harga sebuah pengorbanan, harga sebuah kasih sayang (aku merepek lagi). Aku tak nak lagi ngajar tahun 6 tahun depan. Tapi sape lagi nak ngajar Bi kalau bukan aku? Dah tak ramai cikgu yang ada.



Semoga beliau mengotakan janji beliau.

0 comments:

Post a Comment