Monday, June 14, 2010

Pernah Tak Rasa Nak Jadi Director Filem??


Pernah tak rasa cam tiba2 je nak jadi pengarah filem. Macam Dato Yusof Selam ke, Pyer Andre ke, Ahmad Idhang ke..

Dan jawapannya....

Aku pernah...

Aku pernah merangka sebuah watak untuk seorang pelakon ni..kira dalam kepala aku dah bayangkan yang karekter tersebut memang akan dibawakan oleh beliau. Sebagai contoh aku dah reka watak dan aku bayangkan Nasha Aziz je yang pegang watak tu, tapi bila tiba2 je Nasha said NO, mesti la aku kena ubah balik skrip kan?

Sama la keadaan aku sekarang.. Dulu aku dah rangka baik2 jalan citer, watak, dan background. Semua dah rancang dalam kepala. Tapi semuanya terletak di tangan Allah, kita yang rancang, Allah yang tentukan... Bila dah skrip aku ditolak, mean aku kena la ubah balik dan reka karekter baru.. kan? So..Jalan citer kena ubah, bakground pun tukar terus. Watak pun haruslah kena berpengganti.

Sekarang aku tengok beliau maybe sudah berjumpa dengan pengarah yang lebih berkaliber dari aku. Lebih menjanjikan sebuah kebahagiaan (cait, ayat!!) Sebagai seorang kawan aku tetap mendoakan yang terbaik untuk beliau. Amin...

Sekarang aku tengah carik pelakon baru ni!!! Korang ada ke nak rekemen sape2?

0 comments:

Post a Comment