Sunday, August 28, 2011

Komik???









Cerita ni sebenarnya dah berlaku 3minggu yang lepas pun. Malas dah aku nak cerita semula, tapi sebab janji aku ngan diorang yang dah berlakon tu, terpaksa la aku tunaikan. Kisahnya bermula apabila waktu abis time sekolah nak pegi semayang Zohor, macam biasa la diorang datang tanya pasal xtra kelas. Aku cakap la ada macam biasa. Dengan tidak semena-mena si Amirul nih aku pun dah lupa dia cakap apa tapi agak harsh la untuk seorang pelajar kata kat cikgunya. Aku tau niat dia nak bergurau tapi bunyinya agak kasar. Aku jadi piss off, senang je aku cakap "Mirul, I don't want you come to my class." macam itu la agaknya bunyinya.

So, semayang macam biasa, then budak2 ni tunggu aku macam biasa termasuk la Amirul. Aku suruh bebudak lain masuk dulu then aku panggil Amirul. Senang je word aku, "Kan saya suruh kamu balik..." Dia terkebil2 je sambil tersengih2. Ini lah masalah problem yang paling besar sekali. Diorang tak pernah anggap aku serius. Selalu sangat diorang pikir aku ni marah2 sayang. Lepas marah pastu xde apa2 dah.. Xyah mintak maaf. Tapi series aku agak terasa dengan kata2 dia tadi (walaupun aku dah lupa pasal apa).

Memandangkan dia tidak berganjak, aku menserieskan muka aku dengan kata2 ulangan yang sama, tapi ditambah dengan nasi tambah "I don't want to teach you today!"... So aku perasan dari perubahan muka yang tersengih macam kerang busuk itu bertukar menjadi berair mata. Hahahaha, tau pun ko. Dia stat menangis, konon menangis buat aku sejuk la.. Mula2 aku memang tak sejuk. Tapi bila dah semakin buruk aku tengok dia menangis tu, aku tarik dia keluar (xnak la air muka dia jatuh depan kawan2 dia).

Semacho-macho makhluk ini, segangster2 mamat ni dalam kelas, memang dalam hati ada taman punya orang. So, aku pujuk-pujuk then dia mintak maaf, aku pun suruh dia masuk dalam kelas aku semula. Mula2 aku rasa dia macam dah xde mood nak masuk kelas, macam nak balik, tapi bila geng2 dia panggil, dah ok la akhirnya.

Memang sekolah aku ada senarai murid2 target 5A, tapi yang pasti takde seorang pun dari kelas yang aku ajar. Tapi Amirul ni satu2nya murid target aku A dalam BI. Memang aku nak basuh dia betul2 supaya dia dapat A untuk BI. Sebab itulah aku duk pulun abis2an. Sepanjang bulan pose ni aku rasa ramai yang anggap aku dah terlebih beri perhatian kat dia ni kot. Bukan apa...Aku dapat dia dari awal tahun dia kategori 40 markah, tapi baru2 ni dia dapat 63 markah untuk Trial. Satu2nya B dari kelas aku. Tapi yang mensedihkan aku, sebulan terakhir ini lah dia semakin rapat ngan aku, UPSR 13 September.. Ntah sempat ntah tidak aku cover apa yang tertinggal. Dah la last2 baru nak kacis ngan aku. Maybe dia la kot WKH aku yang terakhir.....

Dan cara aku untuk kawal kelas - pegang budak paling gangster dalam kelas. Dapat kawal ketua dia, Insyaallah seluruh kelas boleh kawal.

0 comments:

Post a Comment