Monday, August 1, 2011

Diari Ramadhan Hari Pertama

Ada sebab poster ini dimasukkan di sini, kejap lagi aku cerita


Hari ni 1st Ramadhan. Saat n3 ini ditulis, aku sedang menunggu waktu berbuka. Dah la malam 1 Ramadhan diselangi dengan peristiwa2 yang maybe menjadi sejarah untuk aku sekeluarga.. Lupakan je la... dah nak berlaku nak wat camne.....

Sekolah pagi macam biasa, tapi hari ni kelas aku tak banyak, satu waktu je... Itu pun PJK.. So the rest of the day aku hanya berinternet dan berblog sambil hapdet blog sekolah aku.

Mari aku perkenalkan 3 orang budak kelas aku tahun 6. Lukman, Izzhadi dan Amirul. 3-3nya pernah kena lempang dari aku. Kes Amirul dengan Lukman pasal diorang keluar dari sekolah time kelas aku masa hari kelas tambahan. Kes Hadi pulak, kes kacau orang tengah sembahyang.. dan dan tu jugak aku lempang beliau dalam surau.

Dan hari ini, mereka yang aku lempang dan hampir nak menangis itu lah yang datang kepada aku, meminta aku mengadakan kelas xtra nih. Series li, aku tak sayangkan mereka yang dari kelas elite, dari A kelas, dari kumpulan yang selalu dapat A dalam setiap kali exam, (lagipun aku tak ngajar 1st kelas). Bebudak ini lah yang selalu dapat C ngan D yang aku sayang. Mereka berhak untuk belajar.. bukan pelajar target je..

Lukman Wahab

Izzhadi

Amirul Hakimi (budak ni yang datang cari aku masa tengah nangis dalam n3 lepas)

Mari kita beralih kepada Amirul dan Lukman. Hari itu aku bawak 2-2 ni datang rumah aku untuk merasai pengalaman kelas tusyen kat luar sambil bertusyen di rumah aku. So far ok la si Amirul ni ada peningkatan. Si Lukman plak tempat yang sama je. Masa duk rumah aku, si Amirul ni duk provoke pasal citer "SEKALI LAGI" yang katanya amat best melampau sampai mengalirkan air mata. Aku bahagian best tu takdelah tertarik sangat, tapi tang mengalir air mata tu macam "Betul ke?" tengok teaser cam biasa je. Lebih2 lagi masa diorang datang rumah aku, citer ni tgh duk tayang kat Astrok First. Tapi aku tak langgan. Gile... So si Amirul ni duk provok aku suh tengok. Ok then aku tunggu je la kot sape2 nak donlod nanti aku leh sedut je.

Lepas tu pulak hari ni, 1st day pose, aku buat kelas xtra atas permintaan bebudak ni, x ramai, dalam 7 orang je. Depa ber3 lelaki dan ada 4 orang budak pompuan. Memang diorang lebih suka duk sekolah dari balik tapi x wat apa2 pun. Kelas stat dalam jam 145, then aku buat la vocab hari ni. Aku cakap kelas sampai kul 3 je, so diorang setuju. Masa dekat kul 3 aku cakap stop. Tiba2 Amirul ni saje buat2 nak tengok gambar dalam FB. Aku bukak la leptop. Pastu dia provok lagi nak tgk video (betis nak peha la ni) aku bukak tiub awak... pastu provok suruh search citer SEKALI LAGI, disapot kuat dari pelajar2 lain. Aku bukak la yang full vid dalam sejam lebih gak masa dia. Sekali internet kat dalam makmal sekolah aku ni super kacis. no buffer, smooth je tgk citer... Last2 terlayan sampai jam 4 petang.. HAMPEHHHH!!!!!!!!!!!!!!! (seriesly superkacis la internet hari tu.. aku layan movie guna tiub awak je.....)

Mula-mula memang la membelajar


Ahli kelas yang lain
Tiba2 laptop aku dah jadi wayang kecik plak

So.. sempat la layan sejam citer ni, sebab pembantu makmal dah nak balik kul 4 (selalu 430, tapi Ramadhan diawalkan sejam) Aku pause citer dan biar je laptop aku terpasang sampai la rumah. Belen 22 minit lagi aku tengok kat rumah sengsorang.

Bila dah part ending ngan kuar kredit bagai tuh.. aku terpikir, mana part yang sedih nya?? Xde sedih langsung.

0 comments:

Post a Comment