Monday, October 17, 2011

Sesi Release Tension


Last week punya story lagi.. Motif nak post secara pukal malam nih. Minggu lepas adalah minggu yang berat untuk aku lalui. Seperti sedia maklum aku dibebani dengan tugas2 sepanjang Perkhemahan dan juga dibebani dengan pertanyaan perubahan sikap Kuali aku (stat panggil kuali lah pulak lepas ni, kenapa kuali? Sila klik nama kuali itu). Jadi dengan bebanan yang berat difikirkan, aku harus melepaskannya pergi (lepaskan bebanan la). 3 hari 2 malam perkhemahan, mereka inilah yang menjadi peneman aku (kadang2 peneman buat sakit ati pun ada jugak)

Ini Lukman 
Ini Izzhadi
Satu pepatah cliche yang selalu orang sebut - Jangan suka sangat kat orang yang kita suka, mana tahu akan membenci, jangan benci sangat kat orang yang kita benci, mana tau kot tersuke...

Dua dua eko nih, aku xdelah benci dan xdela suka, tapi mereka datang kat aku sebab mereka lah yang paling banyak kena SLL (esp Izzhadi). Lukman tuh rasanya jarang la kena SLL, just kena BEBEL ada la sekali sekala. Izzhadi memang hebat dalam menyampuk. Kadang2 sampukan dia tuh buat cikgu2 lain sakit ati. Tapi bila cikgu2 lain citer perangai Adi, aku macam tak percaya. Tak pernah pulak dia menyampuk time aku ngajar. Aku ingatkan setiap kali aku SLL ke, BEBEL ke, Adi semakin menjauh (macam Kuali), tapi setakat ni Adi takde plak dia dendam ngan aku.


Lukman? Kebaikannya aku rasa diwarisi dari sikap ayahnya sendiri. Aku kenal ayah dia, aku tak kenal mak dia sebab time aku gi rumah Lukman ni si maknya takde kat rumah. Tahun ni boleh dikatakan aku akrab dengan ramai budak tahun 6 yang lelaki kalau nak dibandingkan dengan calon2 tahun lepas. Tengok la tahun depan macam mana, apakah diorang masih sudi meng kontek aku....




Sesi me'release'kan tension ni sebab aku ada janji dengan depa 2 orang nak belanja makan sebab jadi peneman bercerita aku sepanjang berkhemah. Lepak kat khemah aku, tolong aku, banyak jugak la keja2 yang depa tulon. Masa tuh memang aku nak kalau boleh Kuali pun ada sekali, tapi apakan daya Kuali sedang menyombongkan diri dengan aku. Memang time ni aku tengah duk kaji pasai apa Kuali protes banyak perkara kalau ada kaitan dengan aku..

Lastly... 3-3 aku sayang. Baik Kuali, Lukman atau Izzhadi. Tapi Kuali Hangit sorang dah la (WKH)


P/S : Aku baru je selesai kursus kahwin. Hahahaha

0 comments:

Post a Comment